مدیر کل بازرسی سازمان غذا و دارو هشدار داد؛ فعالیت سایت های غیرمجاز داروهای تقلبی و قاچاق در کشور

مدیر کل بازرسی سازمان غذا و دارو هشدار داد؛ فعالیت سایت های غیرمجاز داروهای تقلبی و قاچاق در کشور

به گزارش ایفدونا، دکتر شهریار اسلامی تبار با اشاره به فعالیت سایت های غیرمجاز توزیع داروهای تقلبی و قاچاق در کشور، گفت: بیش از ۵۳ هزار و ۴۲۰ داروی غیرمجاز در کشور ضبط و کشف شد که ارزش آن بیش از ۶۰۰ میلیون تومان بود.

وی اظهار کرد: تامین خدمات مراقبت سلامت با توسل بر منافع مالی، انسانی و غیره امکان پذیر است.

اسلامی تبار ادامه داد: استفاده بهینه از این منابع نیازمند حکمرانی خوب با توسل برسلامت در مقابل فساد میسر است و به همین دلیل است که حکمرانی خوب، در نهایت به ارتقای بهره وری می انجامد.

مدیر کل بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه یکی از شاخص های اصلی حکمرانی خوب سلامت است، گفت: امروزه، سایت های غیرقانونی مثل قارچ می رویند و محل فروش و عرضه داروهای غیرمجاز، تقلبی و غیر ایمن می شوند که مخاطرات جدی برای سلامت جامعه بشری به همراه می آوردند.

اسلامی تبار در ادامه افزود: در سال ۲۰۱۴ و در عملیات «پانجیا»، کشور ما با حضور ۱۱ کشور دیگر به طور همزمان به جمع آوری اطلاعات فروشندگان داروهای غیرمجاز در فضای مجازی و همچنین دستگیری آنها پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: طرح و برنامه های بسیاری در سطح جهانی در مقابله با تبلیغات کذب در اینترنت و فضای مجازی مطرح است که «پانجیا» یکی از مهمترین آنهاست.

مدیر کل بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو، افزود: اصطلاح پانجیا اشاره به شکل گیری کره زمین در  ۲۵ میلیون سال پیش دارد که سه تکه اصلی کره زمین به هم پیوستند و پانجیا را به وجود آوردند و بعدها ۵ قاره اصلی از تفکیک آنها ایجاد شدند بنابراین، پانجیا به معنی ائتلاف و اتحاد جهانی است.

اسلامی تبار گفت: برای تحقق اهداف این ائتلاف جهانی علاوه بر مسئولان باید تمامی مردم جهان شرکت فعالی داشته باشند زیرا صحنه تجارت اینترنتی بسیار گسترده و گنگ است.

وی اظهار کرد: برای مقابله با این خطر جدی، پلیس بین الملل در رشته عملیات هایی که با نام پانجیا ۱، ۲، ۳ و غیره شناخته می شوند، اقدام به کشف، مسدود کردن و پیگیری قانونی مجرمین کرده است.

مدیر کل بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو ادامه داد: ارزش محصولاتی که از این طریق در کشور آمریکا ضبط شده اند تنها در عملیات پانجیای ۸ به بیش از ۸۱ میلیون دلار می رسد.