مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو؛ ۵۰۰۰ سایت غیرمجاز تبلیغات کالاهای سلامت فیلتر شد

مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو؛ ۵۰۰۰ سایت غیرمجاز تبلیغات کالاهای سلامت فیلتر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر شهریار اسلامی تبار در اولین کارگاه هم اندیشی مقابله با قاچاق و تقلب کالاهای سلامت محور، گفت: کشور ما در سال های اخیر فعالیت های موثری در زمینه پیشگیری و مبارزه با قاچاق داشته تا بتواند با این پدیده شوم مبارزه کند که این امر در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تاثیرات مثبتی داشته به نحوی که در عرصه بین الملل، دبیر کمیته اجرایی مبارزه با قاچاق کالا و تقلب کالاهای سلامت محور در دوسال متوالی و در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بر عهده رئیس سازمان غذا و دارو بوده است.

وی افزود: قانون جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز در چند سال اخیر در مجلس شورای اسلامی تصویب و بعد از آن و در سال ۹۲ با تغییراتی که در ان ایجاد شد از طریق هیات دولت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارزتصویب و برای اجرا ابلاغ شد.

اسلامی تبار ادامه داد: کشور ما در سال های اخیر فعالیت های موثری در زمینه پیشگیری و مبارزه با قاچاق داشته تا بتواند با این پدیده شوم مبارزه کند که این امر در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تاثیرات مثبتی داشته به نحوی که در عرصه بین الملل، دبیر کمیته اجرایی مبارزه با قاچاق کالا و تقلب کالاهای سلامت محور در دوسال متوالی و در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بر عهده دکتر دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو بوده است و در این مدت نیز تلاش های صورت گرفته در کشور در عرصه بین المللی نمایش داده شده است و الگوی سایر کشور ها در این زمینه بوده است.

وی اظهار داشت: قاچاق و تقلب در کالاهای سلامت یکی از مصادیق و مظاهر اصلی فساد است.

اسلامی تبار گفت: دفتر بازرسی و امور حقوقی سازمان غذا و دارو فعالیت های صورت گرفته در معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی را در زمینه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت به حدود ۸۰ سازمان و وزارتخانه منعکس می نماید.

مدیر کل بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو، افزود: گلوگاه های اصلی فساد در این دفتر شناسایی شده و تعداد ۸ سامانه فعال در سازمان غذا و دارو وجود دارد که برخی از آنها در حال تکمیل شدن هستند که در زمینه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت تاثیر بسزایی خواهند داشت.

وی اظهار داشت: بیش از ۵۰۰۰ سایت غیر مجاز که در زمینه تبلیغات کالاهای سلامت فعالیت داشته اند با همکاری پلیس فتا، فیلتر و ردیابی شده اند و این موضوع با جدیت ادامه دارد و فرآورده هایی که از طریق رسانه ملی تبلیغات داشته و دارند نیز رصد می شوند.

اسلامی تبار گفت: با سازمان ها و دستگاه های مرتبط در زمینه مبارزه با قاچاق همکاری های بسیار خوبی داشته ایم و این همکاری ها تقویت خواهد شد.

وی ادامه داد: دفتر امور حقوقی و بازرسی سازمان غذا و دارو بر حسب وظایف قانونی خود بر اساس عدالت حرکت می کند و سعی می کنیم تمامی امور مربوطه را به خصوص در حوزه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت در سراسر کشور به درستی انجام دهیم و سلامت مردم به خطر نیفتند و کارشناسان استانی نیز نهایت توان خود را در این زمینه به کار بگیرند.